2012. augusztus 1., szerda

Konstantin Yegorovich Makovsky (Константин Егорович Маковский)

1856, Önarckép

Konstantin Jegorovich Makovszki (Константин Егорович Маковский) 1839 és 1915 között élő, befolyásos orosz festő volt, aki a "szalon" képek egyik kiemelkedő alakja, és aki gyakran festette meg a korábbi századok orosz életének idealizált képét.


Kieg.: Fontosnak tartom megjegyezni, hogy erről a festőről semmit nem találtam magyarul, így a festménycímeket úgy fordítottam le. Ha esetleg valaki összefut ezekkel a festményekkel más névvel, az nem véletlen, én is direkt megnéztem több fordítást is, és vagy olyan kép, aminél más nyelveken más-más a cím. Azért, ha tehettem persze az oroszt fordítottam. 


1861, Kharón átviszi a holt lelkeket a Sztüx folyón 

1862, Az ügynökök megölik a Hamis Dimitrijt, Borisz Godunov fiát

1887, A bolgár mártírnők

1881, II. Sándor

1882, A művész gyermekei 

1883, Bojár esküvői lakoma

1887, Az orosz menyasszony öltöztetése

1889, Tamara és Démon

1890-es évek vége, Volkov családja

1896, Minin Nyizsiny Novgorod terén adományozásra buzdítja az embereket

Ismeretlen időpont, (Dániai) Marija Fjodorovna cárné portréja 

Ismeretlen időpnt, Felesége, Marija Alekszevna Makovszkaja portréja

Ismeretlen időpont,  Bojárjishnya (Nemesasszony)

Ismeretlen időpont, Rituális csók

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése